لایه برداری پوست

درمان لک صورت گوهردشت

 

سرم های اسیدی چه تاثیر بر پوست میگذارند؟

سیدهای صورت لایه بردار هستند. آنها برای برگرداندن لایه های سلول های مرده ی پوست سریعتر از آنچه که به تنهایی اتفاق می افتد، کار میکند. این بدان معناست که اسیدهای صورت می توانند به صافتر و روشنتر شدن پوست شما کمک کنند. آنها به مبارزه با آکنه کمک میکنند و از آسیب هایی که منجر به مشکلاتی مانند قرمزی، لکه های پییری میشوند جلوگیری میکنند.

  • اسیدهای بتاهیدروکسی (BHAS)

اسیدهای محلول در روغن هستند. آنها عمیقتر از AHAها به منافذ پوست شما نفوذ میکنند. BHA ها به از بین بردن پوست های مرده و همچنین به حل کردن سبوم کمک میکنند. سبوم بیش از حد میتواند منجر به آکنه شود.

  • آلفاهیدروکسی اسیدها (AHAS)

اسیدهای محلول در آب هستند. آنها مایعی را که سلول های سطحی پوست را به یکدیگر متصل میکنند شل میکنند که به سلول های مرده ی پوست اجازه میدهند تا از بین بروند. با افزایش سن چسبی که سلول های پوست ما را در کنار هم نگه میدارد متراکم تر میشود، که روند طبیعی تبدیل سلولی را کند میکند.

  • اسید گلیکولیک

یک ماده اصلی AHA در بسیاری از محصولات ضد پیری است. این به این دلیل است که لایه بردار قوی میباشد که سطح پوست شما را صاف میکند و منافذ باز را کوچک نموده و به تغییر رنگ و رفع خطوط ریز و چین و چروک کمک میکند، یکی از بزرگترین مزایای اسید گلیکولیک این است که با استفاده طولانی مدت، میتواند تولید کلاژن را افزایش دهد.

  • اسید سالیسیلیک

رایجترین BHA است که در محصولات مراقبت از پوست یافت میشود. اسید سالیسیلیک واقعا به عمق منافذ نفوذ میکند در حالی که آنهایی که محول در آب هستند به عمق نمیرسند. این بدان معناست که اسید سالیسیلیک میتواند با وارد شدن به عمق و از بین بردن سبوم و سایر روغن هایی که میتوانند منجر به جوش شوند به باز کردن منافذ کمک کند. اسید سالیسیلیک را در بسیاری از محصولاتی که بعنوان درمان آکنه به بازار عرضه میشود مانند شوینده های صورت، تونرها، سرم ها و درمان لک و جوش، مرطوب کننده ها پیدا خواهید کرد.

  • اسید آسکوربیک

نام دیگر ویتامین C است. که یک اسید بسیار محبوب و مفید در تعدادی از محصوات مراقبت از پوست می باشد. اسید آسکوربیک یک آنتی اکسیدان است که برای مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن ما کارمیکند. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که از آلاینده ها و قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سایر علل بوجود می آیند.

آنتی اکسیدن هایی مانند اسید آسکوربیک از تجمع رادیکال های آزاد جلوگیری میکنند. این مهم است زیرا تجمع رادیکال های آزاد باعث استرس اکسیداتیو میشود که این میتواند باعث ایجاد چین و چروک، لکه های خورشیدی و سایر علائم پیری برای پوست شود.

 

  • اسید کوجیک

یک AHA است که برای بیشتر افرادی که لکه های تیره را تجربه میکنند (هایپرپیگمانتاسیون) استفاده میشود. افراد به دلایل مختلفی از جمله آسیب های ناشی از نور خورشید، آکنه و بیماری ملاسمای پوشتی که اغلب ماسک بارداری نامیده میشود، هایپرپیگمانتاسیون تجربه میکنند، اما ممکن است در هر فردی ایجاد شود.

  • اسید آزلائیک

این اسید نه AHA است نه BHA. در عوض یک اسید دی کربوکسیلیک است که اساساً کار هردو را انجام میدهد و روی پوست شما کار کرده و عمیقاٌ نفوذ میکند. اسید آزلائیک در صاف کردن رنگ پوست شما موثرترین است و میتواند به رفع قرمزی، روزاسه و ملاسما کمک کند.

  • اسید لاکتیک

یکی از AHA های ملایمتر است که آنرا انتخاب خوبی برای پوست های حساس میکند. اسید لاکتیک هم بعنوان لایه بردار هم بعنوان مرطوب کننده عمل میکند. یکی از رایجترین کاربردهای آن کنترل بیماری پوستی کراتوزیس پیلاریس است که برجستگی های بدون درد ناشی از پوست مرده در اطراف فولیکول های مو است. برخی از افراد این برجستگی ها را روی صورت خود، بویژه گونه های خود مشاهده میکنند. همچنین در بالای بازوها، پاها، پشت و موارد دیگر رایج است بنابراین شما اغلب اسید لاکتیک را در محصولات شست و شوی بدن علاوه بر محصولاتی که برای صورت شما در نظر گرفته شده است پیدا خواهید کرد.

  • ماندلیک اسید

یک اسید آلفا هیدروکسی (AHA) است که برای لایه برداری پوست، درمان آکنه ، هایپرپیگمانتاسیون و پیری پوست استفاده میشود. ماندلیک اسید در محصولات مراقبت از پوست بدون نسخه و در لایه برداری شیمیایی حرفه ای استفاده میشود. این ماده از بین اسیدهای آلفا هیدروکسی ملایم ترین است بنابراین می‌توان با خیال راحت توسط طیف گسترده ای از انواع پوست حتی پوست حساس و یا پوست دارای رزاسه استفاده کرد.

  • هیالورونیک اسید

از مهمترین فواید هیالورونیک اسید آبرسانی به لایه های عمقی پوست و افزایش ماندگاری رطوبت درون سلول های پوستی میباشد. علاوه بر هیدراته نگه داشتن صورت، باعث لطافت بیشتر پوست نیز خواهد شد.

#کرج #گوهردشت #فیشیال #پاکسازی_پوست #جوانسازی_صورت #پاکسازی_صورت #لایه بردار